Dla pacjenta

Podstawowa opieka zdrowotna POZ oferuje:

Strzalka Lekarze

Każdy pacjent ubezpieczony, który jest zainteresowany naszymi usługami w ramach NFZ powinien złożyć deklarację wyboru: osobiście w Przychodni, za pomocą Internetowego Konta Pacjenta lub przesłać skanem poprawnie wypełnione i podpisane druki, pobrane z Naszej strony.

Pacjent (ubezpieczony) powinien dokonać wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej POZ poprzez złożenie deklaracji wyboru w celu określenia przynależności do danego lekarza oraz pielęgniarki i położnej. Świadczeniobiorca, którym jest każdy pacjent, ma prawo wyboru świadczeniodawcy udzielającego pomocy medycznej w ramach POZ (czyli lekarza rodzinnego), zgodnie z zapisem art.9 ust.1 ww. ustawy, dwa razy w ciągu roku całkowicie bezpłatnie.

Zasady zapisów na porady i wizyty z uwzględnieniem świadczeń udzielanych w warunkach domowych

Strzalka Lekarze

Na wizytę do lekarza i wizyty domowe zapisy są prowadzone
w godzinach pracy Przychodni 8:00-18:00.

  • Zapisy odbywają się telefonicznie, osobiście lub przez osoby trzecie.
  • Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom w terminach z nimi uzgodnionymi.
  • Pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących.
  • W przypadku nagłego zachorowania, wypadku, urazu, zatrucia, stanu zagrożenia życia, a także porodu przyjęcie następuje niezwłocznie.
  • Lekarskie wizyty domowe realizowane są w dla pacjentów obłożnie chorych, chorych po urazach, osób starszych, pacjentów mających problemy z poruszaniem się, w przypadku nagłych zachorowań, gdy utrudnione jest dotarcie chorego do lekarza

Wymagane dokumenty:

  • Dokument tożsamości
  • Stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta

Zamów e-receptę, e-zwolnienie, e-skierowanie

Strzalka Lekarze

E-recepta:

E-recepta to elektroniczny dokument, który zastąpił tradycyjną, papierową receptę. E-receptę pacjent otrzymuje po wizycie w formie czterocyfrowego kodu, który pacjent otrzymuje e-mailem lub SMS-em, w zależności od tego, jak wybierze na swoim Internetowym Koncie Pacjenta po wizycie.

E-skierowanie:

E-skierowanie to elektroniczny dokument, który zastąpił tradycyjne, papierowe skierowanie. E- skierowania dostępne są na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mojeIKP.

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie

E-zwolnienie:

E-zwolnienia to zwolnienie w formie elektronicznej.

https://pacjent.gov.pl/e-zwolnienie

Podstrona Dla Pacjenta Zamow E Recepte Ok
Podstrona Dla Pacjenta Map Marker

Przychodnia Falenica

Podstrona Dla Pacjenta Map Marker

Przychodnia Miedzeszyn

Formularz e-recepta
Czy posiadasz Internetowe Konto Pacjenta?

Zapotrzebowanie na leki (prosimy o podanie nazwy leku, dawki oraz ilości opakowań)

Zgoda RODO

Teleporada

Strzalka Lekarze

Korzystasz z teleporady, gdy potrzebujesz:

  • konsultacji w sprawie kontynuacji stosowania leków stałych lub zmiany dawkowania, czy sposobu zażywania leków,
  • kontroli w trakcie leczenia – gdy została wcześniej uzgodniona z lekarzem,
  • omówienia wyników badań laboratoryjnych lub dokonywanych w domu pomiarów (np. ciśnienia tętniczego czy glukozy),
  • konsultacji w zakresie profilaktyki zdrowotnej (np. porada co do sposobu żywienia, omówienie planu postępowania w danej chorobie lub gdy jest się zdrowym),
  • skierowania na badania, zabiegi – zaplanowanych wcześniej z Twoim lekarzem POZ,
  • istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
  • potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną,
  • potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem
    ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).

Jak przebiega teleporada?

  1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru.
  2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
  3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
  4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
  5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
Podstrna Dla Pacjenta Teleporada

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub osobiście,
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

Teleporady udzielane są codziennie od poniedziałku do piątku zgodnie z harmonogramem godzin lekarzy.

 

Kontakt do przychodni w celu umówienia teleporady pod numerem telefonu:
22 290 22 90

Harmonogram przyjęć

Strzalka Lekarze

Przychodnia Falenica

poniedziałek - piątek
8.00 - 18.00

Punkt pobrań Falenica

poniedziałek - piątek
7.30 - 11.00

Przychodnia Miedzeszyn

poniedziałek - piątek
8.00 - 18.00

Punkt pobrań Miedzeszyn

poniedziałek - piątek
8.00 - 11.00

Podstrona Dla Pacjenta Harmonogram Przyjec

Do Punktu pobrań
obowiązują zapisy.

Prawa pacjenta
oraz małego pacjenta

Strzalka Lekarze
Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta
Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 1

Pacjent ma prawo do świadczeń medycznych.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 2

Pacjent ma prawo do informacji.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 3

Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 4

Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 5

Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 6

Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 7

Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 8

Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 9

Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 10

Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej.

Podstrona Dla Pacjenta Prawa Pacjenta 11

Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Podstrona Dla Pacjenta Nocna Pomoc Medyczna

Nocna i Świąteczna Pomoc Medyczna

Strzalka Lekarze

Nocna i Świąteczna Pomoc Medyczna zapewnia dostęp do podstawowej pomocy medycznej po godzinach pracy
przychodni POZ, w nocy, w weekendy i dni świąteczne.

Z Nocnej i Świątecznej Pomocy Medycznej możesz skorzystać:

  • W godzinach nocnych (zwykle od 18:00 do 8:00 rano następnego dnia).
  • W weekendy i dni ustawowo wolne od pracy (np. święta).
  • W czasie, gdy standardowa opieka lekarza rodzinnego jest niedostępna.
Podstrona Dla Pacjenta Map Marker

Adres Nocnej i Świątecznej
Opieki Zdrowotnej:

MIĘDZYLESKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY
W WARSZAWIE
ul. Bursztynowa 2
WARSZAWA - WAWER

tel. 22 473 55 55

Dokumentacja medyczna

Strzalka Lekarze

Dokumentacja medyczna udostępniana jest na wniosek:

  • pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy,
  • przedstawicielowi ustawowemu,
  • osobie upoważnionej przez pacjenta,
  • uprawnionym organom i podmiotom.

Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej:

Może być złożony w formie pisemnej lub w inny sposób, z zastrzeżeniem konieczności podania danych niezbędnych do zidentyfikowania osoby, której dotyczy dokumentacja oraz osoby uprawnionej do odbioru dokumentacji. Wzór wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej dostępny jest w rejestracji Przychodni oraz na stronie www.przychodnia.do-med.pl.

Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentowi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych.

Zasady odpłatności:

Za udostępnienie dokumentacji medycznej pobierana jest opłata zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podstawą wyliczenia kwoty opłaty jest wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, publikowana co 3 miesiące przez prezesa GUS (nowe stawki obowiązują od następnego miesiąca po publikacji).

Opłat nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie.

Uwagi, wnioski i skargi

Strzalka Lekarze

Pacjent może złożyć uwagę, wniosek, skargę poprzez:

  • formularz zgłoszenia skargi dostępny w rejestracji przychodni,
  • formularz zgłoszenia skargi dostępny do pobrania na stronie Przychodni,
  • elektronicznie poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie Przychodni,
  • kontakt osobisty lub telefoniczny z pracownikiem przychodni.

Uwagi, wnioski i skargi mogą zostać złożone z zachowaniem anonimowości.

Skarga
Forma oczekiwanej odpowiedzi
Uwagi, wnioski i skargi mogą zostać złożone z zachowaniem anonimowości - z wyłączeniem pól kontaktowych niezbędnych do udzielenia odpowiedzi w zależności od wybranej formy odpowiedzi.