Dla pacjenta
Podstawowa opieka zdrowotna POZ oferuje:

Każdy pacjent ubezpieczony, który jest zainteresowany naszymi usługami w ramach NFZ powinien złożyć deklarację wyboru: osobiście w Przychodni, za pomocą Internetowego Konta Pacjenta lub przesłać skanem poprawnie wypełnione i podpisane druki, pobrane z Naszej strony.
Pacjent (ubezpieczony) powinien dokonać wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej POZ poprzez złożenie deklaracji wyboru w celu określenia przynależności do danego lekarza oraz pielęgniarki i położnej. Świadczeniobiorca, którym jest każdy pacjent, ma prawo wyboru świadczeniodawcy udzielającego pomocy medycznej w ramach POZ (czyli lekarza rodzinnego), zgodnie z zapisem art.9 ust.1 ww. ustawy, dwa razy w ciągu roku całkowicie bezpłatnie.
Pobierz deklaracje:
Zasady zapisów na porady i wizyty z uwzględnieniem świadczeń udzielanych w warunkach domowych

Na wizytę do lekarza i wizyty domowe zapisy są prowadzone
w godzinach pracy Przychodni 8:00-18:00.
- Zapisy odbywają się telefonicznie, osobiście lub przez osoby trzecie.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom w terminach z nimi uzgodnionymi.
- Pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących.
- W przypadku nagłego zachorowania, wypadku, urazu, zatrucia, stanu zagrożenia życia, a także porodu przyjęcie następuje niezwłocznie.
- Lekarskie wizyty domowe realizowane są w dla pacjentów obłożnie chorych, chorych po urazach, osób starszych, pacjentów mających problemy z poruszaniem się, w przypadku nagłych zachorowań, gdy utrudnione jest dotarcie chorego do lekarza
Wymagane dokumenty:
- Dokument tożsamości
- Stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta
Zamów e-receptę, e-zwolnienie, e-skierowanie

E-recepta:
E-recepta to elektroniczny dokument, który zastąpił tradycyjną, papierową receptę. E-receptę pacjent otrzymuje po wizycie w formie czterocyfrowego kodu, który pacjent otrzymuje e-mailem lub SMS-em, w zależności od tego, jak wybierze na swoim Internetowym Koncie Pacjenta po wizycie.
E-skierowanie:
E-skierowanie to elektroniczny dokument, który zastąpił tradycyjne, papierowe skierowanie. E- skierowania dostępne są na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mojeIKP.
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie
E-zwolnienie:
E-zwolnienia to zwolnienie w formie elektronicznej.


Przychodnia Falenica

Przychodnia Miedzeszyn
Teleporada

Korzystasz z teleporady, gdy potrzebujesz:
- konsultacji w sprawie kontynuacji stosowania leków stałych lub zmiany dawkowania, czy sposobu zażywania leków,
- kontroli w trakcie leczenia – gdy została wcześniej uzgodniona z lekarzem,
- omówienia wyników badań laboratoryjnych lub dokonywanych w domu pomiarów (np. ciśnienia tętniczego czy glukozy),
- konsultacji w zakresie profilaktyki zdrowotnej (np. porada co do sposobu żywienia, omówienie planu postępowania w danej chorobie lub gdy jest się zdrowym),
- skierowania na badania, zabiegi – zaplanowanych wcześniej z Twoim lekarzem POZ,
- istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
- potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną,
- potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-skierowanie
- zlecenie na test na koronawirusa
- e-receptę
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem
ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Jak przebiega teleporada?
- Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru.
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
- Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
- Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
- nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub osobiście,
- w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Teleporady udzielane są codziennie od poniedziałku do piątku zgodnie z harmonogramem godzin lekarzy.
Kontakt do przychodni w celu umówienia teleporady pod numerem telefonu:
22 290 22 90
Harmonogram przyjęć

Przychodnia Falenica
poniedziałek - piątek
8.00 - 18.00
Punkt pobrań Falenica
poniedziałek - piątek
7.30 - 11.00
Przychodnia Miedzeszyn
poniedziałek - piątek
8.00 - 18.00
Punkt pobrań Miedzeszyn
poniedziałek - piątek
8.00 - 11.00

Do Punktu pobrań
obowiązują zapisy.
Prawa pacjenta
oraz małego pacjenta



Pacjent ma prawo do świadczeń medycznych.

Pacjent ma prawo do informacji.

Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.

Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych.

Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.

Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta.

Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej.

Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.

Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.

Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej.

Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Nocna i Świąteczna Pomoc Medyczna

Nocna i Świąteczna Pomoc Medyczna zapewnia dostęp do podstawowej pomocy medycznej po godzinach pracy
przychodni POZ, w nocy, w weekendy i dni świąteczne.
Z Nocnej i Świątecznej Pomocy Medycznej możesz skorzystać:
- W godzinach nocnych (zwykle od 18:00 do 8:00 rano następnego dnia).
- W weekendy i dni ustawowo wolne od pracy (np. święta).
- W czasie, gdy standardowa opieka lekarza rodzinnego jest niedostępna.

Adres Nocnej i Świątecznej
Opieki Zdrowotnej:
MIĘDZYLESKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY
W WARSZAWIE
ul. Bursztynowa 2
WARSZAWA - WAWER
tel. 22 473 55 55
Dokumentacja medyczna

Dokumentacja medyczna udostępniana jest na wniosek:
- pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy,
- przedstawicielowi ustawowemu,
- osobie upoważnionej przez pacjenta,
- uprawnionym organom i podmiotom.
Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej:
Może być złożony w formie pisemnej lub w inny sposób, z zastrzeżeniem konieczności podania danych niezbędnych do zidentyfikowania osoby, której dotyczy dokumentacja oraz osoby uprawnionej do odbioru dokumentacji. Wzór wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej dostępny jest w rejestracji Przychodni oraz na stronie www.przychodnia.do-med.pl.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentowi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych.
Zasady odpłatności:
Za udostępnienie dokumentacji medycznej pobierana jest opłata zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podstawą wyliczenia kwoty opłaty jest wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, publikowana co 3 miesiące przez prezesa GUS (nowe stawki obowiązują od następnego miesiąca po publikacji).
Opłat nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie.
Uwagi, wnioski i skargi

Pacjent może złożyć uwagę, wniosek, skargę poprzez:
- formularz zgłoszenia skargi dostępny w rejestracji przychodni,
- formularz zgłoszenia skargi dostępny do pobrania na stronie Przychodni,
- elektronicznie poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie Przychodni,
- kontakt osobisty lub telefoniczny z pracownikiem przychodni.